Rörelse på schemat

Då sitter jag på bussen igen, verkar vara den tiden då jag har tid över att blogga :) Idag måndag ska vi ha rörelse med matematik som grund. Mycket lek och räknande. Sedan avslutat vi dagen med ett litteraturseminarium, tjohoo

I torsdags på Lucia fyllde min fru år och vi började morgonen med det sedvanliga luciatåget, ända skillnaden i år var att vi har utökat tåget med en lite krabat. Nu är vårt lilla tåg fyra härliga personer. Vi sjöng och serverade henne frukost på sängen, ett par paket från barnen blev det också. Efter skönsången gick vi ner för att se på julkalendern.

På kvällen blev det luciafirande i skolan med förskoleklassen som min son går i. Det var jätte vackert med många sånger vi inte hade hört förut och vissa sjöng högre än andra :) Efter en stund reflekterade jag över hur få stjärngossar det var med i tåget, typ ingen! Tåget bestod av 17 Lucior, 20 peppisar och 12 tomtar eller där omkring ;) Stjärngossar är verkligen en minoritet och underskattade, inte alla som får har en strutmössa och en stjärna i handen. Kvällen avslutades med ett lite firade för min fru, barnens farmor och farfar ville uppvakta henne med så de tittade in.

På fredagen kläde vi granen och hade lite julmys på kvällen, bara familjen och tända ljus. På dagen hade vi haft en lite fritidsgård hemma, åtta härliga barn som röjderunt. Men min fru och jag har sagt det, att vi vill ha en öppen dörr så kompisar kan komma och gå. Allt behöver inte planeras dagar i förväg.

Lördagen åkte vi och handlade på Icamaxi men han inte så långt, grannen ringde och sa att vattnet stod som en fontän ur vattenkraften på framsidan. De hade försökt att stänga av utan resultat, så det var bara att stressa hem och konstatera att vi måste ringa jouren. På kvällen skulle vi ha gäster så det var värsta dagen det kunde hända, en lördag också :/. Men efter ett par timmar var det fixat och gästerna kunde komma och njuta till god mat och dryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0