Dyrt med färg!

Då var det tisdagmorgon och har haft tid med frukost ute i solen med frun, gosat med minstingen och även tagit en kopp kaffe på jobbet. Resten av familjen sov när jag åkte, dottern hade en kompis över natt så det blev sent för dem igår.

 

Bygget går framåt och det ser riktigt bra ut, nu sitter jag och jämför färgpriser. Shit vad dyrt det är med färg, färgen kostar i stort sätt lika mycket som allt material kostade. sedan är det en vetenskap vad man ska måla med för olika typer av färger. Det skulle gå att bara måla staketet, men det ska stå några år förhoppningsvis. Så man bör grunda med grundfärg/olja som täpper till porer och stänger träet, då fäster färgen bättre när man ska måla. Men alla målarfirmor har olika sorter och märken, men ”jag” tror att man får lite vad man betalar för. Men det är sura pengar att slänga ut på bara färg, speciellt när man studerar och inte har så mycket cash $$$. Ska överväga vad det blir så berättar jag hur och vad det blev senare.

  

Biltema:

Utegrund 1L 79,90:-

Grundolja 1L 69,90:-

Oljeakrylfärg 5L 399:-

Summa: 549:-

 

Rusta:

Utegrund 0,75L 119:-

Fasadfärg 0,75L 119:-

Summa: 238:-

 

Flugger:

Fasadfärg 0,75L 225:-

Grundolja 0,75L 195:-

Summa: 449:-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0