Somnade & sedan spelandes

Igår somnade jag med en kopp kaffe i knät bredvid min dotter i fåtöljen, en tidig morgon och en lång dag med sågning, målning sätter sina spår :) I går kom svärmor på besök till oss och ska stanna några dagar, härligt med lite gäster. Brukar bli sena kvällar när hon kommer på besök, vi lyckas alltid sitta uppe och prata om allt och inget. Men jag satte på mig mina gameing-lurar och startade tv-spelet XBOX360. Var i behov att spela lite på nattkvisten när dem andra pratade. Tror dem pratade med mig med, men hörde inte så mycket med lurarna på ;-)  Eller jag hörde vad jag ville höra, men det är mitt sätt att koppla av lite. Att sätta sig vid tv-spelet och tänka på något annat och vara lite pappa-nördig. Dock har det blivit konkurrans om tv-spelet, min son har börjat spela mer och mer på den. Snart har han mer spel än mig, men framför allt blir han bättre än mig :-) Han har ett så logiskt tänkande när det gäller teknik och spel, spelar ingen roll om det rör om vår dator, Ipad, Iphones, Nintendo DS eller tv-spelet. Han tycker helt enkelt om att spela, men vi har satt upp begränsningar i form av olika tider och stunder. Även spelförbud/uppehåll inför vi om vi tycker det är något som är fel. Han tar verkligen sitt ”straff” bra utan att tjata, som här om dagen då han hade tre dagars uppehåll. Han visste att det inte skulle bli något spelande på tre dagar, men visst ställde han frågan under dem dagarna…

-Får jag spela, nä just det! Jag har ju spel uppehåll.

Inget fel att fråga, om nu föräldrarna har ändrat sig. Man vet ju aldrig :-) Ska tillägga att min son är fem och ett halvt år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0