Äntligen tillbaka...

Oj oj oj, vilket uppehåll det har varit. Men nu får det vara nog med det, måste berätta om ALLT som har hänt sedan sista inlägget. Det har hänt en hel del faktiskt, Vi har köpt ny bil, fått tillökning i familjen, jag har fått sommarjobb på mitt gamla jobb över sommaren, barnen har sommarlov, även jag har sommarlov fast att jag jobbar, min fru är mammaledig och lillan växer så det knakar...

Vet inte vart jag ska börja riktigt, men vi kan börja med det viktigaste. Flocken har utökat med en ny familjemedlem, en liten tjej till :-) Så nu är jag och sonen minoritet i familjen, vi får vika ner oss om det blir röstningar inom familjen. Men än så länge har lillan inte någon rösträtt, men röst har hon det kan jag lova ;-) Vi hade tid för igångsättning för lillan på söndagen men var tvungna att komma upp för en bedömning på lördagen. Där gjorde de en hinnsvepning (igen) denna gång en riktig kraftig sådan. Natten till söndagen började det köra igång så på söndags morgonen åkte vi upp på utsatt tid och tre och en halv timme senare var vår dotter född. Allt gick bra och det var lika underbart att vara med om en tredje förlossning.

Nu när vi har en större familj behöver vi en större bil och det var inte det lättaste att hitta. Vilket märke, hur ska den vara, sitter vi skönt, får allt plats, går den snålt? Många frågor att svara på, men vi hittade ett bilmärke som uppfyllde det mesta av kraven. En Citroèn C8 med sju sittplatser och allt tänkbart lyx. Nu får alla barnstolar plats och vi sitter riktigt skönt, eftersom barnstolarna är hårda och breddare än rumpor blir det trångt i baksättet. I den här bilen är det sju separata stolar och utrymmet är bra tilltaget, tycker vi. Vi tog bort ett säte längst bak i bilen för att göra plats åt barnvagnen, nu är det bara att lyfta i vagnen utan att behöva fälla ihop den. Sedan var det viktigt för oss att ha många säten, så att vi kan ta med kompisar till barnen om vi ska åka och hitta på saker. Så tråkigt om vi blir låsta och aldrig mer kan skjutsa kompisar, så det var en av alla avgörande saker för oss.

 

Nu när skolan är slut för sommaren och det är tid för att ta igen sig, då sitter jag på mitt gamla jobb och somarjobbar *suck*. Men det är faktiskt lite skönt att vara tillbaka på sitt gamla kontor, får inget studiemedel den här och nästa månad. Så det är ett nödvändigt ont att jobba, kommer dock att ta en vecka ledigt och några strö dagar fram över. Skönt ska det bli :-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0