Långsam dag

Idag är det segt på jobbet, fattar inte det. Tiden går så sakta så sakta, men snart är det kafferast och sedan är det inte långt kvar tills jag får gå hem till min kära familj. Åt färs och couscous till lunch idag, måste säga att couscous har en väldigt speciell konsistens och har en tendens att bli lite torr. Det var gott och så, MEN det är ingen personlig favorit. Då menar jag inte att min fru lagar dålig mat, utan att grynen inte är något vidare. Då har vi förtydligat det och så slipper jag få skämmas när jag kommer hem *tumme upp på det*

 

Ikväll blir det kanske fotbolls EM på tv, Portugal-Spanien. Men tyngd på kanske, först ska jag sätta mig ner med Ipaden som min son älskar. Vi har ett bil spel som heter ”Reckless Racing 2” på den, det spelet sitter min son men även min dotter och spelar mycket. Sonen satt igår och spelade på min karakter och låste upp en massa saker och pengar, så att jag kan köpa en snabbare bil. Så nu ska vi köpa en bil ikväll och tävla lite till, så himla gulligt av honom att spela åt mig också. Fast jag tror inte han lider av det, eller rättare sagt så vet jag att han INTE lider av att spela åt mig. Han får ju mer speltid på det sättet, han är rätt uträknande och lite lurig av sig ;-)

 

Först och främst efter jobbet ska jag hämta familjen för att ta en ”nöjesresa” till ICA-MXI… NOT! Men mat måste man ju handla och presenter. Vet inte hur många kalas våra barn har varit på den här månaden, men många är det.  Jo visst vet jag hur många det är, orkar bara inte tänka efter  :-) Typiskt manligt kanske *opps* skulle jag ha sagt så…

 

Men det var väldigt vad kafferasten hägrade långt bort, ser i kikaren något långt där borta… hum… Jo det är kaffemaskinen som kommer… men varför kryper den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0