Ateljén

Idag var vi ute i två timmar och byggde ett jätte sandslott. Så härligt att se hur nyfikenheten tar över barnen, jag och ett barn började bygga. Det slutade med att vi var ett helt snorigt gäng som byggde slottet. En historia växte fram om en snäll trollkarl som bodde i slottet och som älskade godis.

Sedan var det planeringsmöte för mina två handledare och jag tog hand om barn gruppen själv (6st 6-åringar). Vi pysslade i ateljén och ritade vik gubbar, man ritar huvudet och viker pappret. Sedan byter man teckning och målar överkroppen och så vidare. Väldigt uppskattat bland mina lärjungar :) sedan var det lunch och hemdags för mig. Önskade trevlig helg och fick en frågan om jag kommer tillbaka på måndag? Det är klart sa jag och fick en massa glada leenden tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0