Loppor

Innan lunchen idag satt några tjejer och jag och gjorde loppor (sådana med siffror och färger) som jag aldrig har gjort innan. Försökte vika men det gick inte, då fick ja hjälp av flicka 3 att göra en loppa...
-vik så, klipp där och gör så här och så här, sa hon.
När hon var klar, satt jag med saxen och försökte komma ihåg var jag skulle klippa.
-Kan du ta det där igen, sa jag.
Ett fniss utbröt bland dem andra, vem ska lära vem egentligen. Men nu kan jag vika en i alla fall :D

Har även fått lära mig fyra olika dinosaurie namn med perfekt uttal. Uber barn man har att göra med, barnen är ju sjukt drillade att göra vad dem ska. Så himla kompetenta. När man iakttar barnen ser man att från 2 år upp till 6 år, löser barnen konflikter mellan varandra som vuxna inte kan göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0