Trött i hela kroppen...

Åter igen var det våran håriga hjälte nere i köket som fick upp mig med sitt krafsande. Men idag var det jobbigt att gå upp efter en dag på förskolan, inte van vid tempot, ljudet och det pedagogiska. Tar på psyket att ha det pedagogiska ansiktet på sig så fort grinden öppnas till förskolan. Vet från förra praktik perioden att man lär sig vilka intryck man ska ta in, nu tar man in allt och hjärnan jobbar på högtryck. Har aldrig hört mitt namn ropas eller uttalats så många gånger som igår, måste vara ett bra betyg bland barnen :)

Att sitta ner i sandlådan och gräva, det är underskattat. Skönt att få sätta sig ner och bygga kakor eller slott efter alla aktiva lekar. Vi lekte kuragömma, kull, ta fatt, under hökensvinge och sökte efter djur i skogen. Plus ett kojbygge med stockar och pinnar. Då menar jag stockar, stora tunga saker som man knappt kan flytta. Men tydligen hade jag lyft den stora stocken förra perioden, det hade barnen inte glömt. För nu var den riktigt tung, men det var bara att hugga i ;)

Nu väntar en ny aktiv och utmanande dag på förskolan, solen lyser och kaffet har hittat sin väg i kroppen. Nu kör vi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0