En vanlig arbetsdag

I tisdags var jag på en ny förskola utanför Linköping, där var de fyra avdelningarna indelade i rektangel, cirkel, kvadrat och triangel. Pedagogiskt och bra, ett bra sätt att få in geometriska former på ett enkelt sätt.

Där jobbade jag mellan 7:45-15:30 och det gick hur bra som helst :) fick även prova på att utöva Friskis och Svettis miniröris med barnen. Det var super roligt att röja runt med 25 barn i åldrarna 4-5.

Det är alltid spännande att komma till nya förskolor och se hur man blir bemött. Nu har jag bara haft positiva möten med personal och föräldrar, men en del barn är inte vana med manliga förskollärare. Det märks väldigt tydligt när jag ska ta emot i kapprummet på morgonen, en del bryr sig föga medan andra inte alls vill. En tjej var så när jag var där, hon backade när jag närmade mig. Så vi fick ta det stegvis, men efter en kvart var vi kompisar och vi läste en bok :)

Vid lunch, bordet framför mig, sa en pojke helt apropå -min pappa har en stor snopp!
Ähh, ja ha! Svarade den kvinnliga pedagogen. Om hon svarade undrande eller frågande kvarstår :) Man får höra en hel del spontana saker under dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0