Första gången på fritids

Fredagen den 8/2 var jag i en förskoleklass och fritids. Den här ligger i en förort till Linköping och det märktes. Helt annan attityd och tillvägagångssätt ön i förskolans. I F-klassen var det två ordinarie stödpersoner som hade hand om var sitt barn. Det säger rätt mycket, det var mycket hårdare, tuffare och allmänt stökigare än jag var van vid.

Efter uteleken var det dags för fredags-film, en film om hundar och jul. Super gullig film som till och med fick med sig "de stökiga" barnen. Men när det var roligt och barnen skrattade blev det ett raseriutbrott på en av de "jobbiga", tyst skrek han hela den och hotade de andra. Men så länge alla gjorde som han sa var det lugnt... Inte helt optimalt tycker jag, men jag ville inte röra i något när jag bara är vikarie.

Efter mellanmålet blev det dansstop till barnens stora förtjusning och vilket ös :) Jag fick äran att måla en massa Skylanders gubbar, inte helt lätt. Dagen flöt på som vanligt annars. Inga större incidenter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0