Jobbdag

Nu har jag hoppat runt på fem olika förskolor i och utanför Linköping, men imorgon ska jag tillbaka till den jag var på idag :)

Idag blev det jobb mellan 8-17 på mellan avdelningen, det vill säga att barnen är mellan 3-4 år. Det gick bra till en början, men efter lunch blev en kille väldigt blek och trött. Mycket riktigt så kom det en otrevlig överraskning efter mellanmålet, han spydde ner hela matan. På med plastvantar och börja städa, sjukt vad märkligt det är att det sätter igång en reaktion i kroppen på en. Jag började också må dåligt, så vi får se vart det slutar.

Inte nog med det halkade en annan pojke över en liggande pojke på golvet, det slutade med näsblod och ett bett i läppen. När det var fyra barn kvar på eftermiddagen gick tre över till lilla avdelningen och jag stannade kvar med den sjuke tills hans mamma kom och hämtade honom.

Imorgon ska jag jobba 9-17 på mellan avdelningen och hoppas ingen mer är eller blir sjuk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0