Varför har du pyjamas?

Gjorde min sista arbetsdag igår för den här veckan, idag väntar grupparbete och litteraturseminarium. Tills idag ska vi ha läst fyra böcker på à 260 sidor, inte check på det :/ Jag får hänga med ändå.

Jo, igår när jag började jobba var det en pojke som såg fundersam ut, sedan lade han huvudet på sned och tittade mig i ögonen och sa
-varför har du pyjamasen på dig?
-tycker du min skjorta ser ut som en pyjamas? Svarade jag.
-ahh, det gör det, sa pojken.
-varför tycker du det ser ut som en pyjamas? Frågade jag honom.
-min pappa har en sådan rutig pyjamas hemma!
-ok, tycker du den är fin?
-nej, svarade pojken och drog ner sin mössa och gick ut.

Rätt gulligt :)

Jag jobbade 9-17 och det var en riktigt härlig dag, mysigt att jobba på mellan avdelningen. Det är en bra blandning av barn, både stora 4 åringar som kan mycket själva och 3 åringar som kräver lite mer. Får ute lite mer av det än bara vara på en stor respektive lite avdelning.

Lunchen bestod av soppa och mjukt bröd till barnens stora förtjusning. Det blev till och med efterrätt, glass :) Det är märkligt hur ljudnivån sänks så fort det serveras något "gott" i förskolan, all koncentration går åt till att äta och njuta.

Men under lunchen började en pojke att stor gråta utan förvarning, han sade att det knäppte till i huvudet och att han fick ont. Efter drygt två timmar fick han näsblod, om det beror på huvudverken eller irriterade slemhinnorna vet vi inte. Ruskigt tycker jag.., men det blev inget mer än så på eftermiddagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0