Video inspelning på seminariet

På dagens lektion skulle vi vissa våra inspelningar vi gjorde ute på praktiken. I en grupp om åtta elever plus en kritiskt granskande handledare, visade vi upp materialet för varandra. 

Jobbigt att se och höra sig själv på film, men för mig gick det bra. Hade varken ångest eller var nervös. Jag hade spelat in ett experiment på förskola. Dem som var med i aktiviteten var en barngrupp i åldrarna 3-5 år. Experimentet bestod av olika vätskor och objekt, målet var att visa att saker sjunker i olika vätskor. 

Mitt betyg på redovisningen blev topp betyg, dem tyckte jag hade lyckats fånga gruppen med en spännande didaktisk aktivitet. Det blev en progression mot ett gemensamt mål, barnen fick vara med och styra aktiviteten.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0